Predaj znamená koniec jednej éry. Spoločnosť Olympus vyrábala
fotoaparáty od roku 1936, keď uviedla na trh produkt s objektívom Zuiko.
V tomto odvetví priemyslu firma, rovnako ako ich konkurencia, zápasila s
poklesom dopytu po tradičných fotoaparátoch, keďže spotrebitelia sa
stále viac spoliehajú na čoraz sofistikovanejšie smartfóny.
Japonská spoločnosť uviedla, že podpísala memorandum o porozumení o
prevode svojej divízie fotoaparátov na investičný fond Japan Industrial
Partners, s cieľom uzavrieť konečnú dohodu do konca septembra.
Hodnota transakcie nebola zverejnená.
Olympus pritom vyrobil množstvo slávnych produktov, medzi ktoré patria
malé kompaktné fotoaparáty Olympus Pen, prvý diktafón s mikrokazetami na
svete Zuiko Pearlcorder a sériu zrkadloviek Olympus OM-D s
vymeniteľnými objektívmi.
Spoločnosť uviedla, že sa pokúsila znížiť náklady a vyvinúť ziskové
objektívy vyššej triedy, aby prežila na trhu s digitálnymi fotoaparátmi,
kde sú podmienky stále náročnejšie.
„Napriek všetkému úsiliu zaznamenala divízia fotoaparátov Olympus
prevádzkové straty tri po sebe nasledujúce fiškálne roky, do konca marca
2020,“ uviedla spoločnosť.
Na druhej strane však Olympus dosiahol úspech v oblasti zdravotníckych
zariadení a získal obrovský, až 70 % podiel na globálnom trhu
endoskopov.
Rozhodnutie firmy prichádza v čase, keď veľa jej tradičných domácich
súperov vrátane spoločností Fujifilm a Canon tiež agresívne expanduje v
oblasti zdravotníckych zariadení pre klesajúci predaj fotoaparátov.